کافه سرگرمی

مقایسه‌ی فواید چای و قهوه

۹۵-۰۶-۱۱

هر دوی این نوشیدنی‌های کافئین‌دار، کالری چندانی ندارند، ولی به هر صورت میزان کالری هر دو یکسان است. آیا کسی می‌دانست قهوه مقدار اندکی پروتئین دارد؟ و حتی قهوه‌ی بدون شیر هم مقدار کمی کلسیم نیز دارد. منیزیوم کمک می‌کند ایمنی بدن‌تان به خوبی حفظ شود، و هر دوی این نوشیدنی‌های محبوب به یک میزان منیزیوم‌تان را تامین می‌کنند.

قهوه حاوی میزان فسفر بیش‌تری است. فسفر ماده‌ی معدنی است که برای تقویت استخوان‌ها لازم است.

به علاوه، قهوه میزان پتاسیم بیش‌تری نیز دارد.

ولی چای را هم فراموش نکنید!

چای سیاه حاوی میزان بیش‌تری اسید فولیک است که می‌تواند کم‌خونی را از شما دور کند.

به نوشته‌ی مایو کلینیک، مصرف روزانه بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم کافئین توصیه نمی‌شود، پس اگر روزی دو فنجان از هر دوی‌شان بنوشید، جای نگرانی نیست.

در پایان، باز هم قهوه پیش افتاد، زیرا حاوی کولین بیش‌تری نیز هست؛ کولین ماده‌ی مغذی مهمی برای غشای سلول‌ها است.

نتیــجه‌ی نهــایی این مقــــایسه

می‌دانیم، شما کشته‌مرده‌ی یکی از این دو نوشیدنی هستید، و شاید چنین مقایسه‌ای نتواند شما را از یکی از این دو دور کند. خوشبختانه، طرفداران هر دو نوشیدنی می‌توانند به انتخاب‌شان افتخار کنند، زیرا هر دو حاوی مواد معدنی و مغذی و آنتی‌اکسیدان هستند.

نحـــوه‌ی خـــرید و استفــاده

سعی کنید برای اجتناب از وجود حشره‌کش‌ها بر روی دانه‌های قهوه یا برگ‌های چای، همیشه فقط از محصولات ارگانیک خریداری کنید.

۳۳-۱-۷۳۰x983 ۳۳-۲-۷۳۰x983

منبع: بازده

0